011 77 50 63 Alida.Pierards@pxl.be

Geïntegreerde stage

Deze stage wordt doelgericht uitgewerkt volgens de principesvan werken zonder thema. Tijdens deze losse stagedagen zal de student de bouwstenen van werken zonder thema inoefenen en uitvoeren. In een gedetailleerde stageplanning wordt de opdracht gegeven om een focus te leggen op minimaal 3 hoeken. . De student zal deze hoeken NIET aanpassen tijdens de losse dagen. Er wordt een hoekenfiche opgesteld van de bestaande hoek door de student. Op basis hiervan denkt de student kritisch na over de materialen en spelmogelijkheden in de aanwezige hoek. Om de spelkwaliteit te verhogen, zal de student een aanbod doen van begeleide activiteiten die aansluiten bij de spelmogelijkheden en materialen in één van de focushoeken. Uiteraard doet de student een toevoeging van materialen indien hij dit noodzakelijk acht voor de begeleide activiteiten en de spelkwaliteit. De student oefent spelbegeleiding, observatie en verrijking van het aanbod verder in tijdens de stagedagen. Naast het eigen basismilieu zal de student ook begeleiding voorzien in het basismilieu van de mentor. Indien bv. de bouwhoek geen hoek van de student is, zal deze toch spelbegeleiding doen in de bouwhoek wanneer nodig. Verder is het de bedoeling dat de student de hele stagedag overneemt, van onthaal tot afsluiting van de dag.

Concrete afspraken en opdrachten worden in een aparte stageplanning gecommuniceerd. Deze kan de mentor terugvinden in de stagemap van de student. Het is de verantwoordelijkheid van de student om deze planning aan de mentor te bezorgen.