011 77 50 63 Alida.Pierards@pxl.be

Geïntegreerde stage

Deze stage wordt doelgericht uitgewerkt volgens een principe naar keuze:

  • themaplanning
  • werken zonder thema

De uitdaging voor de studenten LKA4 tijdens de stage zit in het verdiepen en verbreden van hun competenties met betrekking tot binnenklasdifferentiatie in functie van het creëren van inclusieve leeromgevingen en het bieden van zorg op maat.

We verwachten van de studenten dat ze zich vanuit dit uitgangspunt in hun vierde opleidingsjaar verdiepen in de rollen 1 t.e.m. 5

  • Rol 1. Leraar als begeleider van ontwikkelingsprocessen
  • Rol 2. Leraar als opvoeder
  • Rol 3 leraar als inhoudelijk expert
  • Rol 4 leraar als organisator
  • Rol 5. Leraar als innovator

Concrete afspraken en opdrachten worden in een aparte stageplanning gecommuniceerd. Deze kan de mentor terugvinden in de stagemap van de student. Het is de verantwoordelijkheid van de student om deze planning aan de mentor te bezorgen.