011 77 50 63 Alida.Pierards@pxl.be

Stageadministratie

De LIO-student maakt dezelfde opdrachten zoals de studenten van het reguliere LKA-traject. Daar waar er schooleigen documenten zijn, mag de LIO-student deze gebruiken. Indien deze er niet zijn, gebruikgt de student de documenten en sjablonen die door de opleiding worden aangeboden.

Aangepaste opdrachten stagemap:

  • Observeren en registreren
    • updates van het klasportret (leerlingvolgsysteem) naar aanleiding van elk oudercontact en minimaal 2x voor de paasvakantie
    • observatiesysteem van de LIO-school gebruiken, maar aantonen in stagemap (pdf, printscreen,…)
  • Activiteiten tijdens weekstages
    • opdrachten voor de TP of WZT zijn idem aan de reguliere stageopdrachten
  • Reflecteren
    • na elk klasbezoek (van mentor/directie) een reflectie ter vervanging van de dagelijkse reflectie in 10-dagen-stage
  • Lesvoorbereidingen:
    • sjabloon PXL voor activiteitenfiches moet niet gebruikt worden, op voorwaarde dat volgende info aan bod komt:
      • ontwikkelingsdoelen en verwijzing leerplandoelen
      • concrete lesdoelen uitschrijven
      • inhoudsanalyse
      • summier lesplan
    • ritueelfiches/routinefiches opmaken
    • opdrachten rond binnenklasdifferentiatie (LKA 3) en inclusieve leeromgeving (LKA 4) apart in stagemap
    • sjabloon hoekenfiches (basismilieu + verrijkingsfiches) van PXL

Om de werkdruk en planlast te verminderen, zullen we de LIO niet vaker bezoeken of beoordelen dan de reguliere studenten. De LIO geeft bij aanvang van het traject data door aan de stagecoördinator waarop bezoeken kunnen plaatsvinden. Voor die data verwachten we dat de opdrachten in het stageportfolio steeds in orde zijn volgens de gemaakte afspraken.

Begeleiden 

  • de mentor/directie woont minstens twee activiteiten per maand bij en maakt hiervan een verslag op (document zoals het op de school gebruikt wordt)
  • na elk klasbezoek post de mentor/directie het verslag van het bezoek op EPOS

Om de werkdruk en planlast te verminderen, zullen we de LIO niet vaker bezoeken of beoordelen dan de reguliere studenten. De LIO geeft bij aanvang van het traject data door aan de stagecoördinator waarop bezoeken kunnen plaatsvinden. Voor die data verwachten we dat de opdrachten in het stageportfolio steeds in orde zijn volgens de gemaakte afspraken.